Cookie beleid v.v. LEO

De website van v.v. LEO is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Spelerspas

ZORG WEER VOOR EEN CORRECTE EN HERKENBARE   
PASFOTO OP JE SPELERSPAS


Foto’s op tijd leveren.
Maak zelf een duidelijke herkenbare foto

 

Pasfoto’s zijn nodig als je meespeelt in JO13, MO13 of een hoger elftal.
Ze moeten gestuurd worden naar [email protected]. Hieronder enkele vragen en antwoorden daarover.


1)     Waarom zijn foto’s verplicht?

De foto’s worden gebruikt voor het digitale wedstrijdformulier. Hierin kan een scheidsrechter aan het begin van de wedstrijd controleren of de spelers die zijn opgesteld ook werkelijk mee mogen doen.

 

2)     Waarom kan ik de foto niet zelf aanpassen of leveren?

Pas als je 16 jaar bent, dan kan je zelf je gegevens aanpassen. Dus niet alleen de foto maar ook contactgegevens en adresgegevens. Dat is besloten door sportlink, op basis van de wet op de privacy (AVG). Ben je jonger dan 16 dan moeten je ouders je gegevens aanpassen. Door een technisch probleem blijkt het voor veel ouders echter onmogelijk om de foto’s van hun kinderen te leveren. Stuur daarom altijd de foto naar [email protected].

 

3)     Wanneer moet ik foto’s leveren?

Foto’s moeten voor 20 oktober als digitaal bestand geleverd zijn bij [email protected]. De foto’s moeten van de KNVB voor 1 november allemaal beschikbaar zijn. Het blijkt dat er nog veel problemen kunnen optreden bij foto’s (te klein, verminkt, vervormd of schuin). Om dat op de lossen is een paar dagen reservetijd nodig. Wacht daarom niet te lang met het leveren dan de foto.

 

4)     Hoe lever ik de foto’s?

Stuur een email naar [email protected]. Vermeld duidelijk de naam van de persoon van de foto en lever de foto als bijlage bij de email. Plak de foto dus niet in de email zelf, maar voeg deze toe als bestand (als bijlage).

 

5)     Hoe moet de foto er uit zien?

De foto hoeft niet het zelfde te zijn als een formele pasfoto. Maar je moet er wel goed herkenbaar op staan. Dus goed genoeg om herkenbaar te zijn. Dus geen foto waarbij je op zijn kop of schuin gefotografeerd bent. En geen petjes, zonnebrillen en dergelijke.

 

6)     Welk formaat moet de foto hebben?

Het beste te verwerken zijn foto’s waar een persoon rechtop staan. Afmetingen 800 (pixel hoogte) bij 600 (pixels breedte) is het meest ideaal. Maak je de foto groter, dan wordt het verkleind of wordt er een deel van de hoogte of breedte afgesneden. Foto’s in het formaat jpg of png zijn het makkelijkst te verwerken. Tiff of pdf of andere formaten geven meer problemen. Wijk je heel erg van dit formaat af, dan kan het voorkomen dat de foto niet te verwerken is. In het meest extreme geval zal ledenbeheer vragen om een andere foto.

 

7)     Wat als de foto er niet is op 1 november?

Formeel kan een scheidsrechter dan om je legitimatie vragen. Dus om je paspoort of ID-kaart. Kan je die niet tonen, dan ontstaan er problemen. In het meest extreme geval kan je dan niet meespelen.

 

8)     Wat als ik pas na 1 november ben komen meespelen?

Ben je een nieuwe speler en doe je pas na 1 november mee? Dan zou er geen probleem moeten zijn. Ben je overgeschreven van een andere club, dan kan het zijn dat de foto al aanwezig is. Is dat niet het geval, stuur dan bij de aanmelding (met het aanmeldingsformulier van de website) ook meteen een email met de foto naar [email protected] .

 

9)     Waarom mag ik na 1 november geen foto meer aanpassen?

Om misbruik te voorkomen heeft de KNVB besloten dat aanpassingen van de foto’s na 1 november in principe niet meer mag. Dit om te zorgen dat spelers foto’s van elkaar overnemen om zichzelf in een ander team te plaatsen. Dat soort misbruik kan natuurlijk in theorie. Je bent tenslotte alleen voor een scheidsrechter herkenbaar aan je foto. Door te zorgen dat veranderingen van foto’s niet meer kan, wil de KNVB misbruik voorkomen. Moet een foto echt anders? Dan moet eerst toestemming van de KNVB gekregen worden.

 

10)  Ik lever een foto na 1 november, kan dat?

Je kan altijd een foto sturen naar [email protected].
De KNVB is echter niet duidelijk in de toelichting wat er dan moet worden gedaan.
Heb je nog geen foto op 1 november maar speel je wel in JO13, MO13 of een hoger elftal?
Dan krijg je dus mogelijk problemen bij legitimatie (zie vraag 7).
Maar het is niet zeker of je zonder problemen na 1 november wel een foto kan leveren.
Mogelijk moet er dan om een uitzondering aan de KNVB worden gevraagd.
Zorg daarom altijd voor tijdige levering van de foto.

 

11)  Ik ben 16 en kan nog de foto niet veranderen, wat nu?

Er zijn technische problemen, zodat je een foto via voetbal.nl toch niet zelf kan aanpassen. Zelfs al ben je 16 jaar of ouder. Dat komt meestal door het gebruik van een niet uniek email-adres. Ieder persoon die een foto of andere gegevens van zichzelf wil veranderen, die moet een uniek email-adres gebruiken. Doe je dat niet, werkt beheer via voetbal.nl niet. Zijn er problemen, stuur dan een email naar [email protected] en zeg er meteen bij welk email-adres je voor voetbal.nl gebruikt. Werkt het echt niet, dan kan als laatste redmiddel altijd nog een wijziging van gegevens (adres, telefoon, email of foto) doorgegeven worden aan ledenbeheer.  

 
Ledenbeheer vv LEO (Loon)
[email protected]

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!